№
з/п Назва теми
1. Виховний процес як соціокультурний процес
1. Виписати з праць видатних педагогів думки про мету виховання (не менше 5-6 міркувань). Порівняти їх між собою.
2. Користуючись енциклопедичними виданнями, науково-педагогічною літературою виписати тлумачення понять «націоналізм», «націоналіст», «національне виховання», «громадянське виховання», «інтеркультурне виховання». Висловити своє бачення вирішення проблеми громадянського виховання в Україні.
2. Зміст, методи і технології виховання
1. Виділити положення щодо морального та естетичного виховання молодших школярів у досвіді роботи В. О. Сухомлинського, опрацювавши його твір «Серце віддаю дітям». Проілюструвати їх цитатами з твору. Зазначити можливості використання цих положень на педагогічній практиці.
2. На основі класифікації школярів, поданої А. С. Бєлкіним в книзі «Ситуація успіху : як її досягти», скласти порівняльну таблицю, в якій зазначити прийоми педагогічного впливу, рекомендовані автором.
Тип учнів Характерні риси Застосований прийом
3. Поняття про виховну систему
1. Охарактеризувати одну із українських або зарубіжних виховних систем: гуманістичного виховання В. Сухомлинського; особистісно орієнтованого виховання (Ш. Амонашвілі, І. Бех, О. Савченко, О. Сухомлинська та інші);
авторські системи Р. Штайнера, М. Монтессорі, С. Френе; діяльнісного підходу в психології та педагогіці (Л. Виготський, В. Давидов, П. Підкасистий та інші); теорії та практики виховних систем (М. Гузик, Т. Ільїна, М. Поташник, Г. Сорока та інші); нове виховання (Н. Щуркова) та інші.
2. Скласти професіограму вчителя-класовода початкової школи.